"הזדעזענו ונחרדנו": גדולי הרבנים גינו אירוע לחרדים ביום ירושלים

נתי קאליש 11 Comment on "הזדעזענו ונחרדנו": גדולי הרבנים גינו אירוע לחרדים ביום ירושלים

אמש ערכה אגודת 'קדושת ציון' כינוס בירושלים לרגל יום ירושלים, האגודה מורכבת מחרדים ומטרתה הרשמית לפי הגדרת ראשי הארגון "דרישת ציון על טהרת הקודש" ברוח תורת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל. ביממה האחרונה יצאו בבד"צ העדה החרדית וכן מורי הוראה ורבני קהילות במכתבים חריפים נגד האגודה ומטרותיה ונגד ההשתתפות בכינוס | כל הפרטים

צילום: Tomer Neuberg/Flash90
21:55
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on מכה קשה לטרור: צה"ל חיסל מחבל בכיר בלבנון

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

גדולי רבנים ודיינים הציבור החרדי יצאו יחד בקריאה משותפת נגד כנס אגודת "קדושת ציון" שנערך אמש בליל "יום ירושלים" בבנייני האומה בבירה, בהשתתפות רבים הקשורים לציבור החרדי. הרבנים הזהירו מפני סכנה רוחנית המסתתרת בפעילותו של ארגון זה, וכך כתבו ב"קול קורא" מיוחד שנפתח עם דברי הפסוק "לא האמינו כל מלכי ארץ כי יבוא צר ואויב בשערי ירושלים" מסבירים הרבנים את חומרת הדברים.

"ידוע בשער בת רבים לכל אשר בשם ישראל יכונה אודות ההרס והחורבן אשר המיטה התנועה הציונית וההסתדרות הציונית על היהדות החרדית, תנועה זו הוקמה מתוך מטרה לחולל השמדה רוחנית המונית בקרב היהדות החרדית" פותחים הרבנים את מכתבם.

"עומק ההרס הנורא וההשלכות הנוראות היו דווקא בשל כך שערבו דבר רוחני של עליה לארץ ישראל יחד עם תכנית שמד נוראית והרסנית של פריקת עול תורה ומצוות רעיון אותו הגו ראשי הציונים אשר הבינו שלא יוכלו להגיע לליבם של בני היהדות החרדית התמימים ויראי ה' לולא עירוב עניין קדוש של עליה לארץ ישראל ובנייתה, ואכן מעשה שטן הצליח וגאונות להרע הביאה לכך שמיליוני יהודים הופלו ברשת זאת והשתמדו אנשים נשים וטף בפריקת עול תורה ומצוות לגמרי רחמנא ליצלן" מוסיפים הרבנים במכתב.

"הזדעזעו ונחרדנו מאד לשמוע שבשנים האחרונות קמו אנשים חוטאים ומחטיאים בעלי דעות כוזבות הפועלים לחדש את הרעיון הציוני ולעורר מחדש בקרב בני היהדות החרדית, והקימו ארגון בשם קדושת ציון להפצת הרעיון הציוני הנואל בקרב בני היהדות החרדית, וזאת אחר שהכל נוכחו לראות את גודל עומק ההרס והחורבן עד שלא נשאר יהודי אחד בעולם שמאמין שברעיון הציוני יש דבר רוחני" כתבו עוד.

את המכתב חותמים הרבנים בקריאה: "על כן באנו בקריאה קדושה לכל יראי ה' אל תלכו בדרך איתם מנעו רגלכם מנתיבם ואל יהין איש מבני היהדות החרדית לקחת חלילה חלק באסיפותיהם, וכל מי שיכול למנוע אחרים מליפול לבאר שחת זו חובה עליו לעשות כפי כוחו, שכן הללו רוממות ארץ ישראל בגרונם וחרב השמדת היהדות החרדית בידם ובקרבם מסתתר נחש העמלקי הגרוע ביותר".

המכתב המלא ומכתבים נוספים שיצאו נגד האגודה:

צילום: א פיין

משיחה עם מנהלי האגודה הם טוענים כי הם שוחחו עם הרבנים שחתומים על המכתב והם הבהירו להם שמעולם לא חתמו על נוסח כזה מוזר שניכר שנכתב ע"י הקנאים הקיצונים

בארגון מדגישים כי לאורך השנים היו גם רבנים אשר תמכו ועודדו את פעילות האגודה, ביניהם הגרז"ן גולדברג שליט"א, רב קהילת המתמידים רבי לייב מינצברג שליט"א, ויבדלחט"א הגר"מ מאזוז שליט"א והאדמו"ר מבוסטון ועוד, כפי שמופיע בגליונות שהם מוציאים בקביעות. גם האירוע אמש נערך בראשות הרב מנחם מנדל טוביאס – אב"ד שטפנשט, הרב פנחס זביחי – ראש מוסדות עטרת פז, הרב מרדכי שריקי – ראש מכון רמח"ל, האדמו"ר ממונסטריץ שליט"א, הרב יוסף קמינצקי, רבה של מולדובה, הרב פנחס זלצמן ואף הוקראה בו ברכתו של האדמו"ר מקרעטשניף קריית גת שליט"א.

video
play-sharp-fill

"אגודת קדושת ציון – התאחדות החרדים לדרישת ציון על טהרת הקודש" היא אגודה המזוהה כחרדית השואפת לקדם אהבת ארץ ישראל, חבריה רואים ערך דתי במצוות כיבוש ארץ ישראל וכינון מדינה יהודית על פי התורה. ערכים המקודמים בעיקר בידי אנשי ורבני 'הציונות הדתית' אך באגודה סוברים כי גם חרדים יכולים לשלב בהשקפתם גם ציונות וגם תורה.

האגודה הוקמה בכ"ח באייר בו מצוין יום ירושלים בשנת תשע"ה. כתב העת "קדושת ציון" יצא לאור לראשונה בחודש אלול של אותה שנה, ובכ"ח באייר תשע"ו התקיימה הוועידה הראשונה של האגודה. האגודה מוציאה גליון חודשי או דו חודשי בשם "קדושת ציון" העוסק בנושאי יישוב ארץ ישראל, מדינה על פי תורה, תהליכי הגאולה ועוד. מכון "דעת תורה" של האגודה מוציא לאור ומפיץ חומרי הסברה וספרות תורנית, כמו הספר "אם הבנים שמחה" והספר "נחמו נחמו עמי" על שבע דנחמתא, פרי עטם של רבני האגודה.



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    מעשה היה ורב ת"ח מופלג ידוע, כשלא היה בעל קורא, עלה לקרוא בתורה מתוך הזכרון. כשקרא, שמע רחש בחש מאחוריו, כשסיים, שאל את הנוכחים מה היה כאן? לא רצו לענות, אבל הוא שאל שוב ושוב, עד שהוכרחו לענות: היה כאן קנאי אחד, ואמר: אסור לשמוע את קריאת התורה שלו שכן הוא "ציוני", צחק הרב ואמר: אני ציוני? הקב"ה ציוני! "כי ה' אוהב ציון"!
    כמדומני שהמעשה הזה משקף בדיוק את היהודים היקרים שמנסים לחזור ולהשריש אהבת ארץ ישראל (בניגוד לסטמר ודומיהם), ואת חותמי המודעה הקנאים שמתערבב אצלם אהבת ציון עם "ציונות"!
    (לא ראינו שום חתימה של רב מקובל לא מחוגים הידועים!)

  2. 10

    חידוש גדול..
    בדץ העדה מתנגדים..
    יש דברים שהם בעד?

  3. 9

    מדוע אינכם מפרסמים תגובות ענייניות? ההאשמה הנוראה "ציונות"! אין לה שום מקום, בסך הכל מדובר באגודה שמעודדת אהבת ארץ ישראל, זו לא "ציונות"!

  4. 8

    דעת בעלי בתים הפוכה מדעת תורה …. הרב שריאל רוזנברג כבר לא מקובל כי הוא משמיע מה שלא נוח לכם לשמוע?

    1. צדיק, רב שריאל אוסר גם לגלוש באינטרנט בלי חסימה שחוסמת את אפשרות התגובות כאן?
      הוא לא מקובל עליך?
      בניגוד לקדושת ציון שהוא פרסם הבהרה שלא חתם על זה,
      על האינטרנט הוא לא פרסם…

  5. 7

    למה אתם מפרסמים דעות של קיצוניים היה פעם משהוא שהם לו ייתנגדו לו?

  6. 6

    בכל ה'קול קורא' אין שום התייחסות עניינית לאגודת קדושת ציון ומטרותיה – להשתית מדינה של תורה בארץ ישראל בדרכו של הגה"ק בעל 'לב העברי' ועוד, אלו סתם אמירות נגד מנהיגי התנועה הציונית שאכן ביקשו להשכיח תורת ישראל, והשתמשו בארץ ישראל כקרדום לחפור בו. קשה להאמין שהרבנים החתומים במסמך זו באמת חתמו על האמירות הסתמיות האלו בלי לחקור ולבדוק כדרכו של תורה.

  7. 5

    לא הבנתי מה זה "קדושת ציון"? מיזרוחניקים עם כובעים וחליפות?

    1. לא. יראי שמים ומבקשי תורת אמת עם כובעים וחליפות.

      1. תתבייש. חסר בך אהבת ישראל!

        כולם יראי שמיים ומבקשי תורת אמת. חרדים, מזרוחניקים – סאטמרים ונערי גבעות.

        השאלה מה הרעיון באגודה הזאת? ציונים-דתיים עם כובעים וחליפות? הרי ברור שכובע וחליפה לא אומרים כלום כל מי שלובש אותם…

  8. 4

    הכותרת מאוד מטעה,
    בכתבה בפנים רואים שהרבנים החתומים השיבו שלא חתמו על הדברים כלל!
    בכתבה בפנים רואים תלמידי חכמים מוכרים שיצא שמם בעולם שתומכים!
    אז למה להטעות את הציבור?? אין כאן שום סכנה רוחנית אלא ההפך הגמור!